Pácolt, tekert, sült, párolt

A múlt héten, miután kicsit fellélegezhettem a tanév nehézségei alól, újfent volt időm böngészgetni a kedvenc japán receptes oldalt, ahol - "aki keres, talál" alapon - nem egy nagyon jó ételre bukkantam. Ezek közül az egyik a pácolt, marhahúsba tekert tofu, amit gyorsan ki is próbáltam! :)



Recept

Hozzávalók (4 főre)
  • 4 nagyon vékony szelet marhahús, ne legyen túl inas
  • 1 kemény tofu
  • teriyaki vagy szójaszósz a pácoláshoz
  • fokhagyma
  • sajt (elhagyható)
  • olaj

Elkészítés

Mivel nem kaptam szó szerint lehelet vékony marhát (ami Japánban teljesen természetesen fordul elő a szupermarketekben is), ezért kiklopfoltam a négy szelet húst, majd besóztam a szeleteket. A tofut már egy kicsit korábban felvágtam négy egyforma nagyságú tömbre, majd egy műanyag dobozban a teriyaki szósszal együtt hűtőbe tettem. A kedvenc teriyaki szószomat mindig az Aldiban veszem, olcsó és nagyon finom, most fokhagymásat vettem, ha nincs esetleg ilyesmi otthon, akkor bele lehet nyomni egy-két gerezd friss fokhagymát, nagyon jól megy a marhához is. Miután pácolódtak a tofuk legalább fél órát, kivesszük a hűtőből, és szépen szorosan betekerjük a marhaszeletekbe. Kevés olajjal meghintett hőálló tálba tesszük, és a tetejére tehetünk egy kevés sajtot is. Mivel a hússzeletek vékonyak, nem kell nekik sok idő, hogy átsüljenek. Mindazonáltal, nekem mostanában egyszer sem sikerült úgy igazán finom puhára főznöm/sütnöm a marhát, bármilyet vettem is, ezért inkább hagyjunk neki időt. Közepesen meleg sütőben süssük legalább 20-25 percig. Én a pácot, a teriyaki szószt is ráöntöttem, és időnként meglocsoltam vele a sütőben is.
Köretnek főztem rizst, és pároltam egy kevés cukorborsót (ha már a piacon most frisset lehet kapni) mézes-szójás vízben (majd meghintettem fekete szezámmaggal). Mindezek mellé pedig még vékonyra szelt (nyers) hagymát is pácoltam mézes-szójás-almaecetes pácban a hűtőben.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések