Papírvékony marha szójapácban

Végre, végre, végre!!! Találtam egy olyan hentest, aki képes volt papírvékonyra felvágni nekem a húst! Japánban ugyanis a hentesnél nem nagy darab húsokat kap az ember, hanem előre felszelt marhát, sertést, vagy darabkákra vágott csirkefalatokat. Nagyon kényelmes megoldás, hogy nem nekünk kell otthon felvágni a húst, és bizony nagyon hozzá lehet szokni... De itthon kis országunkban ez sajnos nem nagyon működik. Eleve furán néznek rám a hentesek, amikor kis adag húst kérek, de hát kérem szépen, miért vegyek kilókat, ha egymagamnak főzök?! Gondolom más is volt már ezzel így. Szeretek nagy társaságnak főzni, de nem minden nap...

Szóval a szuperhentesnél marhacombot szeleteltettem fel, amiből egy nagyon jó kis szójaszószos marhát készítettem sárgarépával és hagymával. A receptet egy japán főzős magazinban láttam, amit kedves ismerősömtől, a már korábban is említett Emi san-tól kaptam.

えみさん!このレシピはえみさんからもらったオレンジページで見つけて、ありがとうね! :)

És íme a recept!


Recept                                                                      


Hozzávalók

  • 30 dkg marhacomb vékonyra szelve
  • 2 sárgarépa
  • 1 nagy fej hagyma
  • szójaszósz
  • cukor
  • étkezési keményítő

Elkészítés

Bár a recept alapvetően mikrohullámú sütőre íródott, én kicsit változtattam rajta. Nagyon egyszerűen összekevertem az összes hozzávalót egy tálban, a hagymát nagyobb szeletekre, a répát julienne-re, a vékony marhaszeleteket pedig falatnyi nagyságúra vágtam fel, hozzáadtam a szószhoz, majd egy egész napig a hűtőben lefedve pácoltam.
Másnap pedig mindössze beledobtam egy serpenyőbe és addig sütöttem közepes lángon, amíg a sárgarépa teljesen megfőtt. Ennél egyszerűbb étel nem is kell! :) Nagyon finom rizzsel, vagy teishokuhoz is fel lehet használni.


Jó étvágyat!

Megjegyzések