Gyömbéres sertéshús újburgonyával

Egy röpke gondolat, hogy miért is érdemes felcímkézni a lefagyasztott húsokat...

Egyik nap találtam egy jó receptet a kedvenc japán receptes oldalamon, gondoltam ki is próbálom, nagyon ínycsiklandónak nézett ki. Mivel tudtam, hogy van otthon csirkemell lefagyasztva, még húst sem kellett vennem, kimondottan boldogan mentem haza, kivettem a húst, vártam, hogy kiolvadjon. Amikor félig kiolvadt, persze csak akkor vettem észre, hogy ez bizony sertéshús, méghozzá felcsíkozott combhusi.

Ekkor jött az újratervezés...



Recept

Hozzávalók
  • 25 dkg sertéshús
  • 5 ek szójaszósz
  • 2 ek cukor
  • 1 csapott tk gyömbér (reszelt, vagy por)
  • 1 tk édes chili szósz
  •  1,5 tk keményítő vízben feloldva
  • olaj

Elkészítés


A húst vékony csíkokra vágjuk, sajnos nekem most adott volt az alakja, de hagyományosan vékony hússal készítik. Kevés olajon elkezdjük pirítani, sózzuk, és amint átsült hozzáadjuk a szósz alapanyagait: a szójaszószt, a cukrot, a gyömbért, a chili szószt, egy kevés vízzel felöntjük, amíg ellepi a húst. Ha jól összeforrt minden, akkor beleöntjük a vízben feloldott keményítőt, amelytől jól be fog sűrűsödni.
Köretnek most sütőben sült újburgonyát és zöld spárgát készítettem. A krumplit, párgát felvágtam kisebb darabokra, majd egyszerűen sóztam, borsoztam és bedobtam a sütőbe.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések