Édesburgonyás gnocchi

Valamelyik nap estefelé nagyon megkívántam a gnocchi-t, amit elég gyorsan el lehet készíteni, azonban nem volt itthon krumplim... De szerencsére volt édesburgonyám! Itt van tehát ennek a gyors és olcsó olasz ételnek a "japanizált" változata! :)



Recept

Hozzávalók
  • 1 édesburgonya (kb 20 dkg)
  • 1 ek fekete szezámmag (elhagyható)
  • 2-3 ek liszt
  • 1 tojás sárgája
  • só, bors
Elkészítés
Az édesburgonyát vagy héjában, vagy meghámozva, darabokra vágva főzzük szét, majd egy villával törjük meg, adjuk hozzá a szezámmagot, sózzuk, borsozzuk. Adjuk hozzá tojássárgát, majd a lisztet adagoljuk kanalanként, nem biztos, hogy mind kell, közben nézzük mennyire lesz gyúrható. Ha esetleg sok a liszt, akkor adhatunk hozzá egy-két kanál vizet vagy tejet (én tejet adtam hozzá). Gyúrjuk össze jól, de nem kell dagasztani, csak álljon össze. Ennél a pontnál tegyünk fel egy lábasban sós vizet forrni. Felezzük el, és a felekből lisztes deszkán, lisztes kézzel nyújtsunk két kb másfél centi átmérőjű kígyót, amit késsel vágjunk fel 2 centis darabokra. Ha lobog a víz, kezdjük el beledobálni a gombócokat. Most jön a legjobb része: a gombócok "szólnak" ha elkészültek, ugyanis onnan tudjuk, hogy átfőttek, ha feljönnek a víz tetejére. Innen pedig egyszerűen egy kisebb szűrővel kihalásszuk őket. Nagyon finom bármilyen paradicsomos szósszal, én az előző nap főzött tonhalas szósszal fogyasztottam.



Megjegyzések