Bőrös malac husi, avagy magyar-japán-egyéb ázsiai fúziós röfi

Valamelyik nap baktattam a piacon egyik hentestől a másikig, de sehol nem találtam megfelelő húst. Egyszerűen semmi nem tetszett. Eredetileg marhahúst szerettem volna venni, de utólag észbe kapva (Péntek van!!!), rájöttem, hogy nem is olyan nagy véletlen, hogy nem találok szép husit. Végül a bőrös malackaraj mellett kötöttem ki. Mindössze egyszer próbáltam ilyet sütni - mivel ezt tényleg sütni a legjobb - de akkor, emlékeim szerint, a bőrét nem sikerült elég puhára csinálni. Úgyhogy maradt a google, tippeket kerestem, hogyan érdemes előkészíteni a bőrt. Mivel én nem egészben, hanem négy szeletben kértem a hentestől a karajt, ezért kicsit nehezebb volt beirdalni a bőrt, de azért sikerült. A többi hasznos tanácsot az alábbi receptben olvashatjátok!

A receptet vásárlás közben ötöltem ki, ezért a furcsa poszt-név. Azt tudtam, hogy a két alapíz a méz és a menta lesz (nem tudom honnan jön az édes húsok iránti folyamatos sóvárgásom). De gondoltam a pácba teszek még egyet-kettőt a kedvenc fűszereim közül is, így került bele gyömbér. Eleinte egy csipet curryt is bele akartam csempészni, de végül ezt az egyet kihagytam a receptből. A curry-vel csínján bánok, mert pár éve volt egy időszakom, amikor reggel-délben-este minden egyes ételembe tettem belőle, utána majd egy évig pedig rá se tudtam nézni. Most már próbálok nem beleesni a fűszerek ínycsiklandó csapdájába! :)





Recept


Mézes-mentás bőrös malackaraj


Hozzávalók

  • 4 szelet bőrös malackaraj
  • 2 ek. méz
  • 2 ek. szójaszósz
  • 1 csokor friss mentalevél, felaprítva
  • 1 csapott teáskanál gyömbér
  • olaj a sütéshez
  • 2-3 szem burgonya
  • közepes édesburgonya
  • fél csokor koriander felaprítva
  • margarin, tejföl


Elkészítés

A karajokat jó alaposan mossuk meg, főleg a bőrüket. Irdaljuk be a bőrt kis rombuszokkal. Készítsük el a pácot, amiben hagyjuk állni legalább 2 órát. Keverjük össze a mézet, a felaprított mentát, a szójaszószt és a gyömbért, kivéve a sót. Sózni csak közvetlen sütés előtt szabad. Melegítsük elő a sütőt 200 fokra. Én egy nagyobb fémserpenyőt használtam, aminek nincs műanyag része, vagy bármi, ami megolvadhatna a sütőben.

Hevítsünk kevés olajat, és amikor nagyon forró tegyük bele egymás után a karajszeleteket. Mindkét oldalukat süssük meg hirtelen barnára, majd fogjuk a serpenyőt és tegyük be a sütőbe. Körülbelül 15 perc elég lesz a húsoknak a sütőben. Vegyük ki a serpenyőt, tegyük ki tányérokra a húst. Én édesburgonyás-korianderes krumplipürével ettem, mert ehhez a sült húshoz az a legfinomabb. Nem nagy ördöngösség elkészíteni, ugyanúgy mint a sima krumplipürénél, először meghámozzuk, majd felvágjuk a burgonyákat, sós vízben megfőzzük, megtörjük a margarinnal és én most tej helyett tejfölt adtam hozzá, meg koriandert. Tejföllel szerintem finomabb a krumplipüré. :)




Jó étvágyat!

Megjegyzések