A bulgur és a máj

Az elmúlt időszakban igen kevés időm volt főzni. Néha megkívántam a japán ételeket is, összedobtam egy gyors tofu-ételt, vagy mondjuk egy japános levest. Ma is így történt. Ezúttal máj volt a fagyasztóban, bulgur a kamrában, úgyhogy összekombináltam a kettőt egy finom, kicsit leveses, édes-teriyakis ebédben. Javasolt a wok használata, de egy nagy serpenyő is tökéletesen megfelel a célnak. Most dokumentáltam is a kísérletet, ahogy alább láthatjátok! :)
Hozzávalók

  • 1/2 kg csirke (vagy egyéb) máj
  • 1 üveg bambuszrügy
  • 1/2 kg gomba (bármilyen)
  • 1/4 kg bulgur
  • 1 szál répa
  • 1,5-2 dl teriyaki szósz
  • 2 ek édes chili-szósz
  • 2-3 ek cukor
  • 2 gerezd reszelt fokhagyma (vagy 1 csapott tk fokhagyma granulátum)
  • kb. 4 + 4 dl víz
  • 1 csirkehúsleves kocka
  • só, bors
  • olaj

Elkészítés
Először a köretet készítsük el! Egy kevés olajon egy serpenyőben megpirítjuk pár perc alatt a bulgurt nagy lángon, majd felöntjük kb. 4 dl vízzel, felforraljuk, és belemorzsoljuk a húsleves kockát, továbbá hozzáadjuk a répát is. Lefedjük, és kicsit alacsonyabb lángon puhára főzzük a bulgurt. Néha nézzük meg hogy áll, nehogy leégjen, ha pótolni kell a vizet, akkor tegyünk még rá 1-2 dl.
Amíg fő a bulgur, addig előkészítjük a májhoz az alapanyagokat. A csirkemájat falatnyi darabokra vágjuk, a répát meghámozzuk, félbe vágjuk, majd karikázzuk. Én most kaptam nagyon szép shimeji gombát olcsón, úgyhogy ezt használtam, amit először alaposan megmostam folyó víz alatt, majd az alját egyben levágtam (ami összetartotta a sok kis gombafejet), majd szétszedtem a gombákat. A bambuszrügyről lecsöpögtetjük a levet. A wokban 2 ek olajat hevítünk, majd a legnagyobb lángon pár perc alatt alaposan megpirítjuk a májat, felöntjük a teriyaki szósszal (vagy főzünk - recept itt, vagy boltban vett szószt is alkalmazhatunk), chili-szósszal, hozzáadjuk a cukrot, a fokhagymát, majd enyhén sózzuk és borsozzuk. Mehet bele a bambuszrügy és a gomba is, felöntjük kb. 4 dl vízzel, majd lefedjük és 15 percig alacsony-közepes lángon pároljuk. Ha elkészült a répás bulgur mellé tálaljuk!

Megjegyzések