Vega rizsmetélt

Időnként szeretek nem hússal főzni. Ilyenkor általában vagy sok zöldséges ételt készítek, vagy a tofuhoz fordulok. Széles rizsmetéltet ősidők óta nem főztem, úgyhogy a legutóbbi bevásárlásnál, gondoltam veszek és csinálok belőle finomságokat. Az elsőt alább találhatjátok!


Recept

Hozzávalók (4 személyre)
  • 1 cs tofu
  • 1 nagy fej hagyma
  • 10-15 dkg zöldborsó 
  • 1 cs rizsmetélt
  • *3 ek szójaszósz
  • *2 ek cukor
  • *1 ek mirin
  • *1 ek száraz fehérbor
  • 2 ek keményítő (1 pohár vízben elkeverve)
  • kevés olaj
  • kevés szárított nori vagy shiso

Elkészítés
A tofuról leöntjük a levet és felkockázzuk (most szószban fogjuk elkészíteni, ezért nem feltétlenül muszáj kinyomkodni belőle a levet, nem úgy, mint pl. amikor sütjük). A hagymát hosszú csíkokra vagy nagy kockákra vágjuk. Kevés olajt hevítünk egy serpenyőben vagy wok-ban, és elkezdjük pirítani a hagymát. Ki hogyan szereti, lehet üvegesre, én kicsit ropogósnak szoktam hagyni, úgyhogy én pár perc múlva rádobtam a tofu kockákat is. Pár percig nagy lángon pirítjuk a tofut is, majd mehetnek rá a *-gal jelölt hozzávalók. Közben forraljunk vizet, és 10 percig áztassuk a rizsmetéltet lefedve egy tálban. Miután jól összefőztük a szószt (kb. 5 perc), akkor hozzáadjuk a borsót, majd 1-2 perc múlva a keményítőt is. Még mindig nagy lángon főzzük, hogy a keményítőtől jól besűrűsödjön, és enyhén nyálkás állagot kapjon az étel. Mélyebb tálakba, tálkákba porciózzuk a rizstésztát, és rámerjük a tofus szószt. Ha van otthon, akkor a tetejét szárított zöld nori-val vagy shiso-val meg lehet szórni, kellemes ízt ad neki.

Megjegyzések