Hamburger husi japán gomba-szósszal



Van az úgy, hogy nagyon megkívánom a hamburger húst. Nem a hamburgert, hanem ahogy a japánok eszik, csak a húst, mindenféle finomsággal. Hambagu recept már több is van a blogon (itt és itt), ma viszont egy újfajta szószt mutatok hozzá. Én japán gombákat használtam, de ugyanolyan finom lesz sima csiperkével, vagy esetleg laskagombával. Ha valaki hozzájut friss shiitake-hoz akkor kötelező azzal készíteni!



 Recept


Hozzávalók

  • 25 dkg darált hús
  • 1 ek szójaszósz
  • fél ek mirin
  • fél tk gyömbérpor
  • bors
  • *fél fej hagyma
  • *25 dkg gomba
  • *4-5 ek ketchup
  • *3 ek szójaszósz
  • *1 ek fehérbor
  • *1 ek mirin
  • *2 ek méz
  • *gyömbér vagy fokhagyma ízlés szerint


Elkészítés

A húst egy kisebb tálban keverjük össze a szójaszósszal, mirinnel, gyömbérrel, borsozzuk, majd tegyük hűtőbe, amíg elkészítjük a szószt.

A hagymát és a gombát vágjuk vékony csíkokra. Kevés olajon serpenyőben pirítsuk meg először a hagymát, adjuk hozzá a *-gal jelölt fűszereket. Pár perc után mehet bele a gomba is. Főzzük jó sűrű szósszá. Mielőtt lekapcsoljuk alatt a lángot mindenképpen kóstoljuk meg, hogy jó e a fűszerezés. Mézzel, szójaszósszal, sóval lehet az ízeket egyengetni. Én kicsit édesebben szeretem a japán szószokat, ezért mindig több mézet vagy cukrot teszek hozzá.
Ha a szósz kész, akkor vehetjük ki  a hűtőből a húst. Formázzunk két egyforma méretű húsgombócot, a tenyerünkkel lapítsuk kicsit ki, majd kevés olajon süssük mindkét oldalukat szép sötét barnára. Ha kész, melegen tegyük tányérra, jól pakoljuk meg a gombás szósszal. A japánok főtt rizzsel, kevés paradicsomos spagettivel, salátával és panírozott garnéla farokkal szeretik fogyasztani.

Megjegyzések

  1. Ez valami elmondhatatlan finom, Nobu közölte, hogy a legjobb, amit eddig főztem. :D (Carmen)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy ennyire jól sikerült! :) Ez nekem is az egyik kedvencem... A hamburger husiban a japánok verhetetlenek szerintem!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése