Édes-sós csirke sütőtökkel és gombával

Ebben az iszonyatos nyári melegben még én is vonakodva közelítem meg a konyhát... De azért mégis bemerészkedem időről-időre! A mai posztban megint csak sütőtökös ételt mutatok nektek, annyira megszerettem, hogy nem tudok leállni vele! :)



Recept

Hozzávalók (2-3 főre)
  • 20 dkg csirke felső combfilé
  • 20 dkg sütőtök
  • 15 dkg laskagomba
  • 1,5 dl víz
  • 1-1 ek szójaszósz, mirin, sake (száraz fehérbor)
  • 1-2 tk cukor
  • olaj, só

Elkészítés
A csirkét, a sütőtököt és a gombát is falatnyi darabokra vágjuk. Kevés olajon megpiritjuk a csirkét, sózzuk, majd hozzáadjuk a sütőtököt, a szójaszószt, a mirin-t, a sake-t, a cukrot, kicsit összeforraljuk, majd mehet bele a víz is. Cukorból annyit tegyetek bele, amennyit elégnek éreztek, én most 2 teáskanállal tettem bele. Nagy lángon felforraljuk, majd kisebb lángon, lefedve kb. 10-12 percig főzzük, amíg a sütőtök félig átpuhul, ekkor hozzáadjuk a gombát is és addig főzzük ismét fedő alatt, amíg a sütőtök teljesen megpuhul és a gomba is megfő, ez kb 5-7 perc. Kis tálkába szedjük, megszórhatjuk kevés vékonyra vágott újhagymával, szezámmaggal. Főtt rizzsel, melegen tálaljuk.

 

Megjegyzések