Magyar recept, japán alapanyagok 2 - A brassói

Márciusban próbálkoztam először azzal, hogy egy hagyományos magyar receptet japánosan újragondolva kiviteleztem. A mai bejegyzés ennek a folytatása, ezúttal a legkedvencebb magyar ételemet, a brassóit készítettem el. Itt most csak a fő alapanyagok, vagyis a hús-krumpli-borsó maradt meg, az édes-ecetes szósz pedig teljesen a japán ízvilág jegyében fogant.



Recept

Hozzávalók (2 főre)
  • 2 nagy felső csirkecomb filé (vagy 30 dkg sertéscomb)
  • 4 nagyobb vagy 6 kisebb újburgonya
  • 1 kis csomag fagyasztott borsó
  • 2 ek fehérborecet vagy esetleg almaecet
  • 1,5 ek cukor
  • 1 ek szójaszósz
  • só, bors
  • olaj
Elkészítés
A húst és a megtisztított (ha újkrumplit használunk akkor erősen dörzsöljük meg a héját folyó víz alatt) krumplit falatnyi darabokra vágjuk, a borsót hagyjuk kiolvadni. Kevés olajon kezdjük el párolni a húst, ha kis szint kapott, akkor tegyük mellé a krumplit. Én most egy kicsit előre megfőztem héjában a krumplit, így nem kelljen sokat várni arra, hogy megpuhuljon. Sózzuk, borsozzuk a húst és a krumplit, majd hozzáadjuk az ecetet, a cukrot és a szójaszószt. Fedő alatt, kis lángon pároljuk 10 percig, majd a borsó is mehet bele, és újabb 5-10 perc párolás után már tálalhatjuk is!


Megjegyzések