Hamburger rántva, avagy a menchi katsu szépségei

A minap hamburgert kívántam vacsorára, csináltam hát egy nagyon finom szójaszószban pácolt gyömbéres hamburgerhusit, de kicsit sok lett, így egy részét másnap kirántottam. Japánban nagy hagyománya van a rántott ételeknek (japánul katsu-knak), szinte mindent lehet rántani nyárson, nem nyárson, egész húst, zöldségeket, gombákat, sajtokat. Most a darált húsból készült menchi katsu receptet olvashatjátok, amelyet én most tisztán darált hússal készítettem, de lehet még hozzáadni reszelt káposztát is, vagy krumplival krokett is lehet belőle. Egyszerű és nagyszerű!

Recept

Hozzávalók (4 darabhoz)
  • 30 dkg darált hús (sertés-marha keverék)
  • 1 kisebb darab friss gyömbér
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek mirin
  • 1 és fél ek cukor
  • liszt, tojás, (panko) zsemlemorzsa
  • só, bors
  • olaj

Elkészítés
Egy műanyag dobozban a mikróban felmelegítjük a szójaszószt, a mirin-t és a cukrot, amíg az utóbbi felolvad. Még forró a szósz beletesszük a nagyon apróra vágott gyömbért és lefedjük, így hagyjuk kihűlni. Ha teljesen kihűlt, akkor keverjük össze a darált hússal, majd egy éjszakán át pihentessük a hűtőben (vagy legalább 1-2 órát). Osszuk négy részre, formázzunk lapos korongokat, majd panírozzuk be (liszt, tojás, panko morzsa) ezeket, és végül forró, bő olajban süssük mindet aranybarnára.
Tálalhatjuk majonézzel, tartárral, a sokat használt okonomiyaki szósszal vagy egy speciálisan rántott ételekhez készült tonkatsu szósszal (ennek a receptje kicsit bonyolult, de az ázsiai boltokban is kapható).

Menchi katsu, bundázott csirkemellcsíkkal és gombával, köretnek krumplipürével

Megjegyzések