Egy kis évértékelés – Első fejezet



Kijelenthetem, hogy 2014 igen mozgalmas év volt a blog szempontjából. A bejegyzések száma is megugrott, létrehoztam a Facebook oldalt, amelynek lájkolói is egyre többen vannak. Végignézve a bejegyzéseket, nosztalgikus hangulatomban, gondoltam felelevenítek nektek pár kiemelkedő pillanatot!

A sort az egyik 2014 januári recepttel indítom. Japánban mindenki szereti az indiai curry-t, no de a sajátot még jobban! Viszont itt bármikor átmegyek a szupermarketbe, vagy akár egy százjenes boltba, és 100-200 yenért megveszem az alapnak számító roux (ejtsd rú, francia konyhai szakszó) jellegű kockát, amit Magyarországon 1000 Ft alatt nem is lehet beszerezni. Úgy hogy felkerestem kedvenc japán nyelvű főzős oldalamat és meg is találtam a házilag elkészíthető curry kockához a receptet! Nagyon megéri, mivel nem csak olcsón elkészíthető, de a hűtőben is tárolható egy-két hétig.

A februári receptek közül kettőt tudok kiemelni: az egyik az előzőhöz köthető. A japánoknál szokás a curry maradékot felhasználni, így én is készítettem a nokorimono-ból két receptet is, amelyek közül a kedvencem a curry udonleves. Nem hagyhatom ki a februári visszaemlékezésemből a kedvenc teishoku összeállításomat sem! Finom lazac és csirke ételek egy kupacban!

Szintén felhívnám a figyelmeteket a márciusi miso ramen leves receptre, amelyhez a tésztát is én készítettem otthon, frissen. Akármit mondanak az újonnan nyílt, nagyon menő leveses helyekről, azok íz világának nincs sok köze a japán ramen éttermekben kapható isteni forró levesekhez.

Április természetesen a cseresznyevirágzás hónapja, úgyhogy én is összedobtam egy jó kis obento-t egy piknik alkalmával. Emellett nagyon finom tofu recepteket is olvashattok ebből a hónapból.

Májusban nem voltam túl aktív, ilyenkor az egyetemen megsokszorozódnak a teendők (vizsgázok és vizsgáztatok). Így a következő visszaemlékezés júniusból érkezik. A Gourmet fesztiválon beleszerettem a vietnámi nyári tekercsekbe, úgyhogy ennek köszönhetően egy gyors kitérőt tettünk Vietnámba is!

Ezzel zárom a 2014-es év első felének áttekintését, remélem nektek is tetszett, és felhívhattam a figyelmeteket egy-két olyan receptre, amit érdemesnek találtok kipróbálni otthon!

Hamarosan jön az évértékelés folytatása! :)

Megjegyzések