Hideg donburimono, avagy füstölt lazac avokádóval rizságyon

Megint itt a tikkasztó hőség, ezért gondoltam, hogy valami egyszerű, hideg, mégis tartalmas és egészséges ételt készítek. Megint csak a sokat emlegetett kedvenc japán főzős oldalamról van a recept. Az alapötlet az avokádós-lazacos sushi-ból jött, ami nagy kedvenc Japánban a kaiten sushi éttermekben. Én magam nem rajongok az avokádóért, de a lazaccal tényleg nagyon finom. Plusz jó dolog, hogy a recepthez nem kell az egész avokádót felhasználni, én a maradékból (több mint a fele) egy nagyon fincsi guacamole-t csináltam, ami partikhoz, otthoni filmnézéshez tökéletes mártogatós! :)


Recept

Hozzávalók

  • 1 csomag füstölt lazac (én Aldiban vettem, az nagyon megéri és finom is)
  • fél avokádó
  • 1,5 ek olívaolaj
  • 1 tk ecet (én most almaecetet használtam)
  • 1 tk citromlé
  • 1 tk szójaszósz
  • 1 tk cukor
  • 1 tk szezámmag
  • bors
  • főtt rizs

Elkészítés

A szószhoz keverjük össze egy kisebb tálban az olajat, az ecetet, a citromlevet, a szójaszószt, a cukrot és a szezámmagot, adjunk hozzá egy kevés borsot is. Ebbe a szószba tegyük bele a falatnyi darabokra felvágott lazacot és az avokádót. Fedjük le, mehet a hűtőbe, hogy jól összeérjenek az ízek. Főzzünk kevés rizst, és vagy a meleg rizsre tegyük rá tálaláskor a lazacot, vagy akár obento-nak is mehet hideg rizzsel. Körülbelül két adagnyi lesz belőle. A tetejére szeletelhetünk újhagymát.


Jó étvágyat! :)

Megjegyzések