Puding japánosan

Nem vagyok oda nagyon az édességekért, nem szoktam desszertet enni éttermekben, tortát is egyszer egy évben talán (saját szülinapomon sem kérek...). Ma viszont eszembe jutott az isteni karamellás japán puding, vagy ahogy a japánok mondják purin, amit egyszer már megpróbáltam itthon elkészíteni, mivel egyik japán ismerősöm fogadkozott, hogy nagyon egyszerű. Elsőre nagyon nem sikerült, akkor a sütőben próbáltam, most másik receptet használva már sokkal jobb lett, de még mindig vannak levonható tapasztalatok, természetesen veletek is megosztom, hogy nektek már teljes legyen a siker! :)



Recept

Hozzávalók (körülbelül 6 pohárhoz)
  • 1 nagy tojás (L méretű)
  • 3 nagy tojás (L méretű) sárgája
  • 6 dkg porcukor
  • 4 dl tej
  • 1 dl magas zsírtartalmú habtejszín
  • 3 ek víz
  • 3 ek forró víz
  • 7 dkg porcukor


Elkészítés

Először a karamellát csináljuk meg. A 3 ek vizet a 7 dkg porcukorral barnulásig főzzük, ekkor felöntjük a 3 ek forró vízzel (én vízforralóban forraltam). Egyenlő arányban oszlassuk el a hat  pohárka aljában, hagyjuk kihűlni. Kezdjük el melegíteni a tejet, de még forrás előtt vegyük le a tűzről. Amíg melegszik a tej egy tálban keverjük össze a tojást, a tojássárgákat és a 6 dkg porcukrot, amíg a cukor szépen felolvad, én kézzel kevertem, ehhez nem kell szerintem habverő. A meleg tejet nagyon lassan keverjük a cukros tojáshoz, folyamatosan kevergessük, nehogy édes rántotta legyen belőle. :) Adjuk hozzá a tej után a tejszínt is. Nagyon finoman merjük át a hat pohárkába, mindbe annyit tegyünk, hogy kevéssel legyen több benne mint a fele. Én ma itt rontottam el, ugyanis többet tettem bele, és a gőzfürdőben nem érte el a tetejét, az nem lett olyan szép mint az alja a pudingnak.
Ha a poharakban vannak, akkor kezdjünk el egy nagy serpenyőben vizet forralni, annyit, hogy minimum a feléig legyen benne a víz. Ha felforrt, vegyük alacsonyra a lángot, és az alufóliával szorosan lefedett poharakat helyezzük a serpenyőbe. Hozzuk megint forrásba a vizet, majd vegyük le ismét alacsony lángra és főzzük 15 percig. Ha kész, vegyük ki a vízből a poharakat, vegyük le a fóliát, hagyjuk kicsit kihűlni, majd tegyük be a hűtőbe a pudingokat.


Megjegyzések