Imázs étterem - sushi az Opera mögött

A február végi Itoshii-s élmény után március közepén jutottam el újra olyan étterembe, ahol japán ételek is találhatók az étlapon. Mivel az Étterem héten ebben az évben a pár hónappal ezelőtt nyitott Imázs nevű hely is szerepelt, ezért egy barátnőmmel felkerekedtünk és megnéztük milyen egy ebéd a speciális menüvel.

 Maga az étterem nem kizárólagosan japán, de ebédidőben lehet náluk obentót enni, ezekről csak jókat hallottam. Van sushi is, amit mindig kicsit fenntartásokkal fogyasztok olyan helyeken, amelyek nem kizárólagosan japán helyek. Minden esetre ezen a hétfőn mi egy külön menüről (lásd a képen) választottunk 3 fogást.

Első fogásnak mindketten egy-egy levest kértünk, én ettem a thai csirkés levest, ami szerintem kókusztejjel készült. Eltekintve attól, hogy egy-két zöldség nem volt eléggé átfőve benne, maga a leves nagyon ízlett. Sajnos a másik levesről ugyanez nem mondható el, mindketten úgy gondoltuk, hogy egy kicsit fura volt az íze.


Második fogásként természetesen nem hagyhattam ki a sushit, a sakava összeállítást választottam, bár nagyon szemeztem a lazacfilével is. A sushik közül sajnos egyikről sem tudok olyan elragadtatva szólni, mint az Itoshii-ban kapott sushikról. Az angolnás sajnos mint mindig tiszta szálka volt, ezt Japánban sem kedvelem nagyon.
A kacsamelles nem lett volna rossz, de a kacsa kicsit kemény volt, nehezen lehetett enni, és én amúgy is a rozéra sült kacsát preferálom. A lazac sushik átlagosak voltak, a libamáj sem volt különösebben kiemelkedő.
A libamájról szólva, ebédpartnerem a libamájas yakisoba-t rendelte másodiknak, de sajnos jobban megbánta mint előtte a levest. A yakisoba tésztát szimplán szójaszószban piríthatták, abból is a sötét fajtával készülhetett, mert sajnos ehetetlenül sós volt. A libamáj pedig teljesen ízetlen. Nem jó párosítás.

Desszertnek mindketten a sült fagyit rendeltük ki, mert nagyon érdekelt, hogy ez milyen is lehet. Japán panko bundában sült vanília fagyit kaptunk, aminek a mérete láttán kicsit felmordult a gyomrunk, legalábbis az enyém biztos, mert akkorra már tele volt.
De gondoltam legalább megkóstolom. A tányért beborította a tejszínhab és az erdei gyümölcsös szósz, amik nagyon jók voltak a fagyihoz. A panko bunda elég érdekes volt, de sajnos nem jó értelemben. Maga az ötlet gondolom jó, de a kivitelezés nem követi ezt. Ugyanis a bundának semmi íze nem volt. Nem volt se sós, se édes, egyszerűen nem tudtam hova tenni, úgyhogy félretoltam és betermeltem a fagyi egy részét a szósszal.

Összességében számomra nem volt rossz az ebéd, a sushik teljesen átlagosak, a leves volt az ami nagyon ízlett, de az sajnos nem japán. Az étterem a helyéhez híven nem a legolcsóbb, de teljesen megfizethető, bár ha már sushizni szeretnék, legközelebb nem ide fogok beülni.


Megjegyzések