Miso ramen leves házi tésztával

A ramen, ez a laktató, forró tészta leves, bár eredetileg Kínából származik, nagyon nagy népszerűségnek örvend Japánban. Régiónként változhatnak a feltétek vagy a leves ízesítése. Az én kedvencem a miso alappal készült leves, ezért most ezt mutatom be nektek.

Amit érdemes még tudni, hogy ehhez a leveshez egy speciális friss tésztát használnak Japánban (ha jól emlékszem valamelyik ázsiai élelmiszerboltban kapható is, talán fagyasztva), ezért megpróbáltam azt is elkészíteni. A próbálkozás félsikert hozott, mert bár ízre finom lett a tészta, állagra kicsit elrontottam, de a tapasztalatokról a bejegyzés végén bővebben olvashattok.



Recept

Hozzávalók

A tésztához:
  • 43 dkg liszt (ez lehet kevert is, én most fehér lisztet használtam)
  • 1 tojás + kb. 1 dl víz
  • 1 ek olaj
  • 1 tk só

A leveshez:
  • 2 ek szójaszósz
  • kb másfél liter víz
  • fél dl sake (én fehérbort használtam)
  • 4 ek miso paszta
  • 2 ek húsleves alap
  • kevés só

Feltétek:
  • vaj
  • kukorica
  • babcsíra
  • újhagyma

Elkészítés
Először készítsük el a tésztát. A vízzel keverjük el a tojást, az olajat és a sót, majd ezt öntsük a liszt közepébe készített lyukba. Ha jól összegyúrtuk, akkor csomagoljuk bele egy konyharuhába, majd így tegyük bele egy nejlonzacskóba 30 percre. Most jön az érdekes része a tésztagyúrásnak. Kivéve a konyharuhából és a zacskóból, nyújtsuk laposra, majd hajtsuk félbe háromszor, ezt a folyamatot ismételjük meg háromszor-négyszer, és ismét tegyük félre 30 percre. Újfent ismételjük meg az egészet, legalább kétszer. Ha kész van, akkor lisztezett deszkán nyújtsuk ki a kívánt vastagságúra a tésztát. A kinyújtott tésztára is szórjunk jó sok lisztet és hajtsuk háromba, majd egy éles késsel (Japánban erre speciális kést használnak) vágjunk vékony csíkokat. A felvágott tésztából csináljunk öt kisebb halmocskát.
Amíg a tészta pihen elkészíthetjük a levesalapot. Ez nagyon egyszerű lesz, minden hozzávalót egy lábasba öntünk és összeforraljuk.
Feltétnek és most a kedvenc kombinációmat vettem, a vajjal és kukoricával ízesített rament. Az újhagyma is nagyon jó a tetejére, és Japánban még babcsírát is szoktak a ramenekre tenni (azt sajnos éppen nem kaptam).

Tapasztalatok: a tésztareceptet érdemes szó szerint követni, én megpróbáltam kihagyni pár lépést és az állaga nem lett túl jó, bár ettől még finom volt a levesben. A macera helyett az ázsiai boltokban lehet venni tojásos, friss kínai tésztát, de ne a száraztésztát vegyük meg, azzal nem lesz olyan finom szerintem. (Végső megoldásnak persze az is számításba jöhet.)

Megjegyzések