Marhahús tataki, a japán roastbeef

Nemrégiben megvendégeltem pár kedves ismerőst, és többek között marhahúst készítettem nekik. A szép darab marhacombból (avagy, mint a piacon megtudtam hivatalos magyar nevén felsál) egy egyszerű és előre elkészíthető étket lehet kihozni, ami Japánban főleg partikon és egyéb összejöveteleken népszerű, mivel hidegen, vékonyra szelve tálalják, így idő-hatékony és még jól is néz ki egy állófogadáson.



Recept

Hozzávalók
  • 1 nagy darab (kb. 1 kilós) marha felsál
  • 3 ek szójaszósz
  • 1 tk méz
  • 1 tk mirin
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek száraz fehérbor
  • só, bors
  • olaj a sütéshez
  • zacskó az érleléshez

Elkészítés

A húst elvileg szép formára kell vágni, de ha valaki ezt nagyon macerásnak érzi, akkor persze ki lehet hagyni, azonban figyelni kell, hogy így is minden oldalon egyforma vastag kérget süssünk neki. Egy lábasban forraljuk össze a szójaszószt, a mézet, a mirint, a fehérbort és a fokhagymát. Én szeretem a fokhagymát, így én két gerezdet tettem bele. A húst sózzuk, borsozzuk, amíg felforr a szósz, addig pici olajat hevítünk serpenyőben és a húst minden oldalon 2 percig sütjük. Ez lesz a kéreg. Ha kihűlt a szósz is és a hús is, mindkettőt beletesszük egy jól zárható tasakba (én fagyasztós-tasakot használtam) és egy teljes napra a hűtőben hagyjuk érni. Néha érdemes forgatni, hogy minden oldalról jól pácolódjon a hús.
Másnap kivesszük a hűtőből és egy jó éles késsel megpróbálunk minél vékonyabb szeleteket vágni. Mivel a teljes belső nyers marad, ezért érdemes nagyon vékonyra vágni, ami nekem sajnos nem nagyon ment, így egy kicsit rágós volt a husi. Ez persze az izéből semmit nem vesz le. :) Legközelebb szerintem szeletelő géppel fogom felszeletelni, azzal könnyebb lesz egyforma vékony szeleteket vágni.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések