Tofu ankake szószban

Rájöttem, hogy milyen régen nem is ettem egy jó kis japán tofus ételt! Vannak nagyon jó japán főzős oldalak az interneten, felkerestem egyet, és kiválasztottam két receptet a sok ezer közül, amelyek hagyományos japán ételeknek tekinthetők.

Az egyiket most mutatom be, ez egy gyorsan elkészíthető és nagyon könnyű, egészséges étel, amelyben nem a tofut fogjuk főzni, hanem a mellé tálalt ankake szószt. A másik is jön hamarosan!






Tofu ankake szószban


Hozzávalók


  • 1 tofu
  • 5 dkg darált hús (csirke vagy pulyka, ha lehet, én pulykát használtam)
  • 1 és fél ek. szójaszósz
  • 1 ek mirin
  • 1 ek szake (én száraz fehérbort használtam)
  • 1 csomag dashi no moto dashi alaplé-granulátum (ázsiai élelmiszerboltban kapható)
  • kevés reszelt gyömbér
  • kb. 3 dl víz
  • 1 és fél tk étkezési keményítő fél dl vízben elkeverve


Elkészítés

Pici olajon megpirítjuk a darált húst. Ha kifehéredett, akkor adjuk hozzá a szósz összetevőit: a szójaszószt, a mirint, az alkoholt és a dashi alaplé-port. Főzzük össze kb. 5-6 perc alatt közepes lángon, néha kavargatva, majd adjuk hozzá a reszelt gyömbért. Ennél az ételnél én nem használnék porgyömbért, mert a reszelés közben felgyűlő gyömbérlé isteni frissességgel látja el az ételt! Ha ezt is belekevertük, akkor jöhet a víz. Amint ezt beleöntöttük vegyük feljebb a lángot, kezdjen el forrni a szósz, ekkor jöhet bele a vízben elkevert keményítő. Ha beleöntöttük, akkor 1-2 percig kevergessük folyamatosan a szószt, amíg szépen be nem sűrűsödik. Kissé átlátszó, nyálkaszerű szószt kell kapnunk.

Ha ezzel megvagyunk, akkor jöhet is a tálalás. Mint a poszt elején már említettem, a tofut nem kell megfőzni, hanem fogjuk a nagy tömböt, felvágjuk négy vagy nyolc kb. egyforma darabra, beletesszük a darabokat egy-egy mélyebb tálba (ami hőálló és mikrózható), bedobjuk a mikróba egy percre, és végül ráöntünk annyi ankake szószt, hogy az majdnem a feléig lepje el. A tetejét meg lehet szórni vékonyra vágott újhagymával, nagyon jól illik hozzá!


Jó étvágyat!

Megjegyzések