Hétvége előtti szösszenet - szombaton...

Kellett nekem a múlt héten panaszkodni a hidegre, valaki meghallotta, hát most itt a már lassacskán elviselhetetlen meleg. Szerencsére a konyhámban egész hűs idő van, tehát a meleg aztán nem fog gátat szabni főzési hajlamaim kielégítésének. A hét közben egyik este elég későn jöttem haza, már latolgattam, hogy az útközbe eső gyorsabb éttermek - nem gyorséttermek :) - közül melyikben fogok mennyi pénzt költeni, aztán végül csak hazajöttem korgó gyomorral, és sóher képpel. Ezzel a képpel néztem be hát a hűtőbe is, amely az utóbbi időben kicsit gyérül van felszerelve, de megláttam a vasárnapról maradt fél fej káposztát és rögtön elkezdtek forogni a kerekek az agyamban - az éhség okozta agyi kapacitás-kimaradás ellenében is. Ha káposzta és japán konyha, akkor természetesen okonomiyaki...

...de azt már csináltam sokszor és a receptje is felkerült a blogra. Volt tojás is a hűtőben - ami szintén ritkaságszámban megy mostanában nálam, egyszerűen nem kívánom a tojást. No, de ha már nem okonomiyaki, akkor legyen jó kis káposztás omlett, amolyan okonomiyaki kicsit másképp!








Sütőben sült káposztás omlett

Hozzávalók

  • 4 tojás
  • fél fej kisebb káposzta
  • 5 dkg reszelt sajt (én füstölt sajtot használtam)
  • egy hüvelyk ujjnyi kolbász (elhagyható)
  • egy ujjnyi szalonnacsík (elhagyható)
  • kevés szójaszósz vagy teriyaki szósz
  • bors
  • olaj

Elkészítés

Az elkészítése szerencsére megnyerően egyszerű: a felvágott káposztát összekeverjük a felvert tojásokkal, kevés liszttel és szósszal (esetleg vízzel) összekeverjük és ízesítésnek azt teszünk bele, amit csak szeretnénk!  :) Én ez alkalommal egy kevés kolbászt, egy lehelet szalonnát és reszelt sajtocskát kevertem bele, és mit ne mondjak isteni finom lett! :) 

Mivel én alapvetően nem eszem túl sokat, nekem egy vacsi és egy ebéd lett belőle, aki 4 személyre tervez, az duplázza meg az adagokat mindenképp!

Jut eszembe: a megmaradt okonomiyaki szósz nagyon jó hozzá!!!


Jó étvágyat!

Megjegyzések