Bő-olajos hétvége

Mivel a héten felelevenítettem nem is oly régi japán emlékeimet, és írtam a krokettekről, annyira megkívántam, hogy eldöntöttem ezen a hétvégén tartok egy deep-fry ünnepet! Elő az ötliteres spórolós olajbödönökkel! És persze hozzá a 60 tekercs papírtörlővel...

Adjunk hát a koleszterinszintünknek, lássuk a menüt:
  • japán curry-s krokett カレーコロッケ
  • káposztás-darált húsos rántott hús キャベツメンチカツ
  • sajots-darált húsos rántott finomság チーズメンチカツ



Az ilyen bő olajban sütött ételekhez nagyon jól illik a már korábbi receptben is leírt okonomiyaki-szósz és a nyers, vékonyra vágott káposzta. Én is ezzel fogyasztottam, és nagyon finom volt! :)



Recept                                                                      


Japán curry-s krokett


Hozzávalók

  • curry maradék
  • kevés liszt

Elkészítés

A maradék curry-t összeturmixoljuk, lehetőleg kevés folyadékkal, majd kevés liszttel összekeverjük, a lényeg, hogy formázható legyen. Az enyém most kicsit lágy maradt, de még éppen be tudtam panírozni. Bő olajban két-három perc alatt kisütjük, közben egyszer megfordítjuk.

Megjegyzés: a japán curry kicsit különbözik ízben is és kinézetben is az indiaitól. Általában marhahúsból készül, burgonya és répa van még benne. Most én curry-kockét használtam fel az elkészítéséhez, amit Japánban vettem. Ez a kocka itthon is kapható az ázsiai élelmiszerboltokban, azonban kicsit borsos az ára (kb. 1300 Ft), és csak egyszer használható fel, amiből körülbelül 4-5 adag étel lesz. Legközelebb viszont majd enélkül szeretnék curry-t főzni, és akkor majd a receptet is felteszem (persze csak ha sikerül eltalálni a fűszerezést...).



Kápoasztás-darált húsos rántott hús


Hozzávalók

  • fél fej kisebb káposzta
  • 25 dkg darált hős (bármilyen, én most pulyka darált húst használtam)
  • só, fehérbors

Elkészítés

Aprítógépbe tesszük a darabokra vágott káposztát, egészen finomra aprítjuk. Összegyúrjuk a már előző este óta szójaszószban érlelődő darált hússal, sózzuk, borsozzuk. Kis korongokat formázunk nedves kézzel, hogy ne ragadjon a kezünkhöz, majd ezt is kipanírozzuk és mindkét oldalát kisütjük. 



Sajtos-darált húsos rántott finomság


Hozzávalók

  • reszelt sajt (én füstölt sajtot és pannóniát használtam) tetszőleges mennyiségben
  • 25 dkg darált hús (szintén pulyka)
  • só, fehérbors

Elkészítés

A reszelt sajtot jól összedolgozzuk a darált hússal, ami a fenti szójaszósz-pácosnak a másik fele, sózzuk, borsozzuk. Ezt is kipanírozzuk majd kisütjük.

Jó étvágyat!  
 

Megjegyzések