Okinawa-i szójaszószos sertésdagadó

Véletlen akadtam ennek az ételnek a receptjére a neten, amikor keresgéltem a rengeteg japán főzős honlapok között. Még videót is találunk az elkészítéséről a neten. Ez egy érdekes, kicsit édes sertéshús, ami nagyon jó csak egyszerűen rizzsel fogyasztva.
Én most a videót és egy írott receptet használtam fel, és próbáltam ki élesben. Íme az eredmény! :)


Recept                                                                      

Hozzávalók

  • 60 dkg sertésdagadó
  • 6 ek. szójaszósz
  • 6 ek. cukor
  • 6 ek. mirin
  • 6 ek. víz
  • 1 ek. gyömbér
  • 1 gerezd fokhagyma (reszelve)


Elkészítés

Először is tegyük fel főni a dagadót egészben (ha lehet maradjon rajta a bőr is), annyi vízben, ami éppen csak ellepi. Miután 2-3 percig főtt enyhén lobogó vízben, vegyük le és öntsünk rá friss vizet, majd egy órán keresztül főzzük alacsony lángon, amíg a sertés puha lesz. Ekkor tegyük ki a húst egy deszkára, hagyjuk kicsit kihűlni és vágjuk fel falatnyi darabokra.
Egy külön lábasban keverjük össze a többi hozzávalót, készítsük el a szószt. Tegyük bele a felvágott húst, majd megint alacsony lángon, kevergetve, főzzük 30-40 percig. Ügyeljünk rá, hogy a húsok minden oldala legyen szószos.


Jó étvágyat!

Megjegyzések