Kinek mi jut eszébe az őszről?

Vörösben izzó
Októberi juharfa
Lángra kapott a szív

~ ・~ ・~

Ha az őszre és Japánra gondolok csakis a momiji (más néven kóyó 紅葉, de a kanji ugyanaz), vagyis a gyönyörű színekben pompázó őszi falevelek jutnak az eszembe. Ha tovább fűzöm a sort, és arra gondolok, hogy mi jut eszembe a momiji-ről, természetesen a momiji tempura! :)


Pirosban pompázó japán juharfa


Valószínűleg erre sokan felkapták a fejüket, hiszen ha összekapcsoljuk a kettőt - vagyis az őszi faleveleket és a tempurát - akkor bizony egy igen érdekes édességet kapunk: a tempura tésztában kisütött juharfaleveleket. Elsőre talán furcsának tűnhet, de mindenkit biztosíthatok róla, hogy az egyik legfinomabb japán édesség, amit valaha kóstoltam.


 Elkészült momiji tempura


A momiji tempura kimondottan egy tájnak a jellegzetessége, ezt pedig Minoh-nak hívják. Minoh az oszakai kerületben található, északra magától a várostól. Híres nemzeti parkjáról, ahol egy gyönyörű vízesés is található, illetve úton-útfélen majmokba botlik az ember a parkban. (És sokszor a parkon kívül is.) Minoh-ban töltöttem egy évet az Oszakai Egyetemen, mint cserediák, és ennek köszönhetem, hogy megismerkedtem a parkkal, a majmokkal és az ínycsiklandó momiji tempurával is.


Meg is kerestem a receptet az interneten, de sajnos egy olyan akadályba ütköztem, amit most nem tudok áthágni. Ugyanis a tempurához a lehullott sárga juharleveleket kell összegyűjteni, majd ezeket egy évig (!!!) sóban kell pácolni. Ennek következtében leghamarabb jövő ősszel fogom a bejegyzést posztolni.



Ha bárkinek felkeltettem az érdeklődését, és szeretné majd egyszer ezt az édességet kipróbálni, annak azt ajánlom tegye úgy, ahogy én fogok most ősszel: tegyen el sóban minél több sárga juharlevelet! :)


~ ・~ ・~


De a kérdés még áll: kinek mi jut eszébe az őszről?

Megjegyzések

  1. Találó a haiku az elején! Saját szerzemény? :)
    Ősz: valami újnak a kezdete (nálad ez most abszolút megtörtént! :), gyengülő erejű napsütés, puha plédbe takarózva egy jó bor a teraszon (illetve ugyanez meleg teával).
    Ha pedig juharfa, akkor juharszirup.
    Ezek valamelyikét felhasználod egy recepthez? :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése