Az új kuktám a szótárgépem 1

Na jó, végül is csupán két évembe telt mire felfedeztem, hogy a szótárgépemben legalább 200 fényképes recept van tárolva. A lényeg, hogy végre felfedeztem! :)

Első pillantásra szinte mindent megkívántam, úgyhogy rögtön ki is próbáltam egy random módra kiválasztott receptet: a mézes marinádos csirkecombot. A nagy felfedezés után egy nappal már az asztalomon volt az étel, és nagyon örülök, hogy nem vártam vele tovább, mert egyszerűen isteni vacsi lett belőle! Pontosan ezért mindenkinek tudom ajánlani!




Köretnek egy maradék salátát használtam, bár ízben olyan nagyon nem illett hozzá. A comboknak a marinádtól nagyon intenzív édes íze lett, ezért szerintem a legjobb, ha valami egyszerű körettel tálaljuk fel, például rizzsel. Másnap kipróbáltam sima japán rizzsel és na úgy már tényleg istenien isteni volt!



Recept




Mézes marinádos csirkecomb


Hozzávalók

  • 2-3 csirkecomb
  • 1 nagy fej hagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma (nekem most csak kocka formában volt otthon)
  • 2 ek. méz
  • 1 ek. édes csili szósz
  • 2 ek. szójaszósz
  • 2 ek. olívaolaj a sütéshez
  • só, bors


Elkészítés

Én egész csirkecombot használtam, ketté vágtam, kicsit sóztam, borsoztam őket. A bőrét nem vágtam le, mert még mindig imádom. :)
Elkészítjük a marinádot: nagyon apróra vágjuk fel a hagymát (akár aprítóban is lehet), keverjük hozzá egy tálkában a mézet, a csili szószt, a reszelt fokhagymát (vagy morzsoljuk hozzá a kockát), sózzuk, borsozzuk.

Egy nagyobb serpenyőben hevítsük fel az olívaolajat, és tegyük bele a combokat a bőrükkel lefelé, hogy először azt süssük meg szép pirosra. Ha a bőrök megsültek, fordítsuk meg a combokat és süssük nagy lángon körülbelül 4 percig. Vegyük lejjebb a lángot és adjuk hozzá a combokhoz a marinádot. Locsoljunk a combokra is, illetve a combok mellé. Addig süssük, amíg a marinád, főleg a méz miatt, szép barna lesz, nekem egészen sötét barna lett. Szúrjuk meg a biztonság kedvéért a csirkét, mielőtt levesszük a lángról, hogy biztosan megpuhult-e. Melegen, a megsült marináddal leöntve tálaljuk a combokat!



Jó étvágyat!


 
 U.i. ezúton is köszönöm Kimura Emi sannak az olívaolajat, amit Görögországból hozott nekem! Most nagy hasznát vettem! :)

絵美さん、ギリシャから私に持ってきたオリーブをありがとうございます!
この鶏ももはちみつマリネードソテーのレシピで使いましたよ! :)



Megjegyzések

Megjegyzés küldése