Ami nélkül nincs obentó

Nálam egy dolog biztosan bele kerül az obentós kis dobozkámba: a tojástekercs. Japánul tamagoyakinak 卵焼き, vagyis sült tojásnak hívják. Maga az étel nagyon egyszerű és ízletes, viszont az elkészítése trükkös lehet, nagyon trükkös. Japánban - és általában mindenhol - téglalap alakú kicsi serpenyőben sütik, vagyis tekerik. Én egyelőre még nem szereztem be ilyen serpenyőt, úgyhogy a több éves, kissé megviselt kis kerek serpenyőmet szoktam használni. Na abban még trükkösebb az elkészítése...

A sushi posztban már egyszer ismertettem az elkészítését, most azonban egy új változatot mutatok be, amelyhez "köretnek" készítettem egy-két ázsiai ihletésű ételt.





Recept


Tamagoyaki curry-s fokhagymás garnélával

Hozzávalók
  • 4 tojás
  • 2 ek. cukor
  • csipet só
  • olaj a sütéshez
  • fél tk. curry por
  • kevés tejföl
  • 10 dkg garnéla
  • fél gerezd fokhagyma
  • fél csokor koriander aprítva


Elkészítés

A tojásokat kicsit verjük fel egy tálban, majd adjuk hozzá a cukrot és sót. Ezekkel is keverjük el. Öntsünk kb. egy evőkanálnyi olajat a serpenyőnkbe és jól hevítsük fel. A tojásból csak 1/4-nyit öntsünk a serpenyőbe és addig süssük, amíg az alja már megsült, de felül még kicsit folyós marad. Ha egyéb dolgokat teszünk bele, például sajtot, zöldségeket apróra vágva, hagymát vagy norilapot, akkor még a tekerés előtt tegyük ezt meg. Most curry-s, korianderes, fokhagymás garnélával készítettem. A garnélákat összekevertem fél ek. tejföllel, tettem bele curry-t, a felaprított koriandert és egy kevés fokhagymát. A koriander és a fokhagyma sütés közben isteni illatot árasztott!

Következő lépésben óvatosan tekerjük fel a tojást és toljuk fel a serpenyő egyik oldalára. Megint olajat öntünk a serpenyőben és jöhet a második negyed a tojásból. A már feltekert részt emeljük fel, hogy alá is jusson a tojásból. Ismét tegyünk bele egy-egy hozzávalót, és újfent tekerjünk. Ezt addig ismételjük, amíg elfogy a tojás. Általában 3 vagy 4 tekerésből van meg egy teljes tekercs.

De még nem vagyunk kész, most jön egy nagyon fontos lépés! Miután elkészültünk a tojással rögtön tekerjük bele szorosan egy kisebb darab sütőpapírba. Ebben fognak a folyósan hagyott részek is szépen megfőni.





Csilis sajtos sült krumpli

Hozzávalók

  • 20 dkg sült krumpli
  • 2 ek. édes csili szósz
  • 5-10 dkg reszelt sajt
  • egy szál újhagyma felaprítva

Elkészítés

Süssük ki a krumplit, vagy vegyünk valahol egy adag sült krumplit, itt most nem lényeges mennyire friss a krumpli. Helyezzük a felét egy hőálló tálba, én most a kis piros szilikon tálkámat használtam. A krumplira tegyünk 1 ek. csili szószt, egy kevés hagymát és a reszelt sajt felét. Ennek a tetejére jön a többi krumpli, szósz, hagyma és sajt. Tegyük be 5 percre a sütőbe 200 fokon, vagy a mikróba, ha valaki szintén szilikon-tálat használ.






Japános virslisaláta

Hozzávalók

  • 3 virsli, megfőzve, karikákra vágva
  • 1 paprika vékony csíkokra aprítva
  • 2 szál újhagyma, vékonyan felcsíkozva
  • 1 ek. szójaszósz
  • 1 tk. méz

Elkészítés

Először keverjük össze a szójaszószt és a mézet egy tálkában, majd adjuk hozzá a virslit, a paprikát és a hagymát. Jól keverjük össze, majd tegyük hűtőbe legalább 2 órára. A tojástekercs és a csilis burgonya mellé tálaljuk hidegen.





Jó étvágyat!

Megjegyzések