Kellemes Húsvétot!

Kedves Hű Olvasóim!

Az elmúlt két hónap kicsit sűrűre sikeredett, ezért nem volt időm és energiám frissíteni a blogot. Remélem még vagytok egy páran, akik nem adták fel az olvasást, én sem adtam fel az írást. Napló és blog írásában eddig nem remekeltem, de ezen most szeretnék változtatni, kérlek Titeket tartsatok ki mellettem!

Jön a Húsvét, úgyhogy a jövő héten számíthattok egy-két maradék-sonka-felhasználási-tippre! :) De addig is kaptok egy egészen egyszerű receptet, Nektek ezt hozza Tőlem a nyuszi! :) Mivel még Húsvét előtt vagyunk egy vega receptet kaptok, de sajnos kép nincs hozzá, mert túl finom volt és túl hamar elfogyott... :)

Ez a recept a saját kreálmányom, nekem és a barátomnak nagyon bejött, remélem Nektek is kedvetekre lesz!



Gyömbéres-sárgarépás rizsgolyók édes hagymaszósszal


Őszintén megmondom, hogy ez a recept nem ennek indult, eredetileg a rizs csak köret lett volna, de sajnos nagyon elfűszereztem, ezért valami újat kellett kitalálnom belőle. Úgyhogy a katasztrófa másnapján eszembe jutott, hogy már nagyon régóta nem ettem panírozott rizsgolyókat, gondoltam az elrontott, kicsit ragacsos rizs pont megfelelő lesz ennek.
A hagymaszósz már csak azért kellett, mert a rizs a gyömbértől nagyon egzotikus ízeket kapott és ezt ellensúlyozni hivatott az édes íz.







Hozzávalók
  • egy csésze rizs
  • egy kis gyömbérgyökér
  • 1-2 sárgarépa
  • só, bors
  • 1-2 ek. tejföl
  • 2 nagy fej hagyma
  • 2 ek. csipkebogyólekvár
  • liszt
  • zsemlemorzsa
  • 2-3 tojás
  • olaj


Elkészítés

A jól átmosott rizst majdnem teljesen főzzük meg, de mielőtt még eltűnne az összes víz alóla adjuk hozzá a reszelt gyömbért és répát. Sózzuk, borsozzuk és tegyük bele a tejfölt, hogy jó krémes legyen, de ne legyen folyós. Ha a rizs kész, hagyjuk kihűlni, bár a legjobb, ha min. 1-2 órát pihentetjük a hűtőben. Amíg hűl a rizs készítsük el a hagymaszószt!

A hagymákat vágjuk fel ízlésünk szerint, én először nyolc cikkre vágtam mindkét fejet, majd felszeltem mindet. Lehet kisebbre is vágni, a lényeg, hogy kevés olajon fonnyasszuk meg addig, amíg teljesen puha. Nekem ez úgy 20-25 percet vett igénybe, mert nagyon alacsony lángon csináltam, hogy ne barnuljon meg. Ha már teljesen puha, szinte massza-szerű, akkor tegyük rá az édes csipkebogyólekvárt. Ezzel már csak 5-10 percig kell párolni és kész is!

A rizsből pedig készítsük el a rizsgolyókat. Ha nem nagyon formázható a rizs, akkor adjunk hozzá egy kis zsemlemorzsát és akár egy tojást is. Formázzunk kis golyókat a kezünkkel, én 3-4 cm átmérőjű golyókat készítettem. Ahogy panírozni szoktunk, először a lisztbe, majd a tojásba, végül pedig a zsemlemorzsába forgatjuk bele a rizsgolyókat és bő olajban 2-3 perc alatt kisütjük. Leitatva a felesleges olajat a hagymaszósszal és tejföllel tálaljuk melegen!

Jó étvágyat és sok locsolót, illetve hímes tojást mindenkinek!

Megjegyzések