A másik Don

Első sikeres záróvizsgám után a hétvégi pihenés természetesen a főzés volt. :) (Nem tartott olyan sokáig a szünet, remélem maradtak azért még hű olvasóim!)

A legutolsó recept, melyet megosztottam Veletek az Oyakodon volt, amely mint leírtam az egyike a donburimonóknak. Most ezeknek az ételeknek egy másik változatát fogom bemutatni! Lássuk hát, miben is különbözik a katsudon カツ丼!



Recept 


Hozzávalók
  • maradék (vagy frissen sütött) rántott hús (lehet sertés vagy baromfi is)
  • 4-5 tojás
  • 1 közepes fej hagyma (vékonyra szelve)
  • 4 dl dashi alaplé
  • 7 ek szójaszósz
  • 4 ek mirin
  • 2-3 ek cukor
  • 1-2 csésze főtt rizs

Elkészítés

A katsudon elkészítése lényegében megegyezik az oyakodonéval. Valamennyiben persze változik a főzés menete, ugyanis az oyakodon esetében nyers csirkehússal dolgozunk, míg a katsudonnál már kész rántott húst teszünk a dashi alapleves-szójaszószos-mirines-cukros levesbe. Ezáltal kevesebb ideig kell főzni. Én a mostanit kicsit túlfőztem (ami abban nyilvánult meg, hogy a panír levált).

A lényeg, hogy japán stílusú rántott húst készítsünk, amely annyiban különbözik, hogy nem kell kiklopfolni a húsokat, hanem szép ujjnyi vastag szeleteket panírozzunk ki. Én most vegyesen készítettem csirkemellből és sertéskarajból. Miután ezeket szép aranybarnára sütöttük, hagyjuk kissé kihűlni, majd vágjuk fel 2 cm vastag csíkokra. Ezeket tegyük bele egymás mellé a serpenyőbe, a forrásban lévő levesbe, közepes lángon főzzük 1-2 percig, adjuk hozzá a lehelet-vékonyra felszelt hagymát, ezzel is főzzük 3-4 percig. Ekkor újra forraljuk fel, és közben öntsük bele a felvert tojásokat. A tojásokkal együtt nagy lángon forraljuk 1-2 percig, hogy a tojás kissé folyós maradjon. A húsokat a lével együtt forró rizsre helyezve tálaljuk!

Megjegyzések